Co i jak zjadać aby nie przytyć - dieta dobrych i złych kalorii

Współcześnie wiele ludzi zaczyna coraz bardziej interesować się zdrowym trybem życia. Zaczynamy zwracać dużą uwagę nie tylko na to, jak się prezentujemy, ale także na to, co spożywamy. Zdrowe jedzenie stało się prawdziwą modą, z czego bez wątpliwości powinniśmy się wszyscy cieszyć. Oznacza to bowiem, że zdrowa żywność jest nie tylko szerzej dostępna, ale również tańsza. Jeśli Ty także przywiązujesz sporą wagę do swojego wyglądu, wówczas bez wątpliwości niejednokrotnie zastanawiałaś się nad przejściem na dietę.

Noworoczne zmiany dla zdrowia
Author: www.sxc.hu
Source: www.sxc.hu
Czy jednakże diety tak naprawdę są nam potrzebne do tego, aby cieszyć się niezłym zdrowiem, a na dodatek nieźle wyglądać? Okazuje się, że nie - wystarczy jedynie zwracać większą uwagę na to, co się je. Wiele z nas podświadomie odrzuca ze swojej diety produkty wysokokaloryczne - często myślimy, że produkty o wysokiej zawartości kalorii to zabójcza bomba dla naszej figury. Zamiast tego najczęściej wolimy zjeść na przykład jabłko, które wydaje nam się bardzo zdrowe - czy jednakże zastanawiałaś się nad tym, dlaczego zazwyczaj po zjedzeniu takiego jabłka szybko robisz się z powrotem głodna? Otóż okazuje się, że nie wszelkie produkty o niewielkiej zawartości kalorii są dla naszych organizmów takie korzystne.

W takich przypadkach proste liczenie kalorii na niewiele się zda - trzeba wówczas zacząć zwracać większą uwagę na inne wskaźniki. Czy słyszałaś kiedyś na przykład o diecie dobrych i złych kalorii? Jeżeli nie, wtedy bez wątpliwości powinnaś poczytać na ten temat nieco w sieci. Dieta ta opiera się przede wszystkim nie na kaloryczności poszczególnych rzeczy, ale na wysokości ich indeksu glikemicznego. Kiedy zjesz produkt o dużym indeksie glikemicznym (jak przykładowo wspomniane wyżej jabłko, wtedy poziom cukru w Twojej krwi gwałtownie wzrasta, a później równie szybko opada, co jest przyczyną wracającego uczucia głodu. Produkty o niskim indeksie glikemicznym hamuje również tworzenie się tłuszczu. Dieta dzieli produkty spożywcze na te, które mają przydatne kalorie oraz te, których bez wątpienia powinnaś unikać - praktyczne info.



Do tej pierwszej grupy należą między innymi mięso, ryby, jedzenie pełnoziarniste, owoce o niewielkiej ilości kalorii oraz chudy (poznaj szczegóły) nabiał. Unikać powinnaś raczej białego chleba, suszonych owoców, słodyczy, jedzenia o wysokiej zawartości cukru czy tłustych produktów mlecznych. Jeżeli chcesz przejść na dietę dobrych i złych kalorii, wtedy powinnaś się dodatkowo nauczyć kilku rzeczy na temat łączenia ze sobą różnych produktów. Pierwsze efekty na pewno zauważysz już po niedługim czasie.