Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2394 of /var/www/vhosts/matercare.pl/includes/menu.inc).

Atuty posiadania apteki w systemie franczyzowym. Czego właściciel może oczekiwać od franczyzodawcy?

Każdy kojarzy sklepiki sieciowe z modelu franczyzowego z małymi sklepami przy osiedlach, do których wpadamy na błyskawiczne zakupy. Zadomowiły się w każdym – większym lub mniejszym mieście, a my najczęściej jednorazowo nie zostawiamy w nich więcej niż kilkanaście lub kilkadziesiąt złotych. Okazuje się jednak, że apteki również mogą funkcjonować w tym modelu. Jakie atuty gwarantuje ten model właścicielowi apteki?

wnętrze apteki
Author: Memorial Serra da Mesa
Source: http://www.flickr.com
W pierwszej kolejności nie musi się on przejmować wykreowaniem swojej nowej marki na rynku i dostania się do świadomości odbiorów, ponieważ kupując franczyzę, korzysta z mocnej i rozpoznawalnej marki, którą klienci po prostu znają i której ufają. Franczyza apteki (szczegóły tego systemu) wiąże się z otwarciem programu sprzedażowego. System ten jest zależny od realizacji wytycznych programu, a co za tym idzie - jeżeli właściciel ma wysoką sprzedaż konkretnych preparatów, dobrze na tym wychodzi i układ jest bardzo intratny.

wnętrze apteki
Author: Random Retail
Source: http://www.flickr.com
Regularnie odbywają się przydatne spotkania dla franczyzobiorców, na których właściciele są szkoleni z odpowiednich narzędzi sprzedażowych, ale również standardów obsługi i z zarządzania personelem. Zyskują wówczas nową wiedzę, wyprzedzającą samodzielnych właścicieli normalnych aptek i otrzymują potrzebne wsparcie w rozwiązywaniu bieżących problemów. Franczyza apteki (multilac) jest zawsze rozpoznawana z daleka, bo najczęściej ma znajomo wyglądający szyld, materiały reklamowe, a farmaceuci noszą fartuchy z logotypem. W prezencie za wizytę dostajemy markową reklamówkę z gadżetami noszącymi logotyp apteki, takimi jak: notes, długopis, pudełko na leki, herbatka ziołowa. Franczyzodawca oferuje właścicielowi także coś, czego zwykły klient apteki nie dostrzega, dopóki nie zaczyna szwankować, czyli profesjonalne oprogramowanie komputerów, swoisty „system nerwowy” każdej firmy.



Z jego pomocą można kierować magazynem leków. Apteki z konkretnej sieci wprowadzają atrakcyjny dla klientów program przyznawania punktów, który premiuje zrobione zakupy. Uzbierane punkty możemy wykorzystać na drobne gadżety lub kosmetyki i preparaty apteczne, które z definicji nie są lekami. Franczyzodawca dba o właścicieli aptek, bo to za ich sprawą sieć aptek się rozszerza, co daje większe pieniądze jemu samemu. Tym sposobem, będąc w każdym większym mieście w naszym kraju, możemy wejść do znanej nam apteki i zostać podobnie obsłużonym.