Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2394 of /var/www/vhosts/matercare.pl/includes/menu.inc).

Odchudzanie jako mechanizm

Odchudzanie jest mechanizmem, który polega na zmniejszaniu masy, do prawidłowej wagi ciała, zapewniającej najlepszy stan zdrowia. Proces ten, w ujęciu biologicznym, zmierza do poprawy trawienia, spalaniu tkanki tłuszczowej i utworzeniu tkanki mięśniowej, zmniejszenia popytu na pokarmy, a w efekcie ogólnej zmianie odżywiania.


W ujęciu psychologicznym wywołuje zadowolenie, podwyższenie własnej samooceny, wrażenie atrakcyjności oraz wzrost wiary we własne możliwości. Może przeciwdziałać stanom nadwagi i otyłości. Odchudzanie jest także wielce skutecznym środkiem początkowej profilaktyki zdrowotnej.

Jeśli sądzisz, że odnajdziesz interesujące treści w sieci, to przejdź (www.sosushi.pl/restauracja-sushi-baranowo) do omawianego problemu i kliknij w link znajdujący się tu.

Utrzymywanie prawidłowej masy ciała w dużym stopniu zapobiega występowaniu wielu poważnych chorób, przeważnie takich jak zmiany zwyrodnieniowe
Soki owocowe
Author: Arya Ziai
Source: http://www.flickr.com
kręgosłupa, stawów biodrowych i kolanowych, nadciśnienie tętnicze, zator, zawał mięśnia sercowego, zawał mózgu, wylew krwi do mózgu, cukrzyca typu 2, choroby nerek, kamica żółciowa.

Zbytnie odchudzanie może powodować choroby, takie jak anoreksja czy bulimia. Dlatego w przypadku wystąpienia objawów którejś z tych chorób, odchudzanie powinno odbywać się pod ścisłą kontrolą lekarską. Żeby odchudzanie było jeszcze bardziej skuteczne razem ze odpowiednią dietą warto także robić odpowiednie ćwiczenia odchudzające. Można zakupić filmy z ćwiczeniami (na przykład: fachowe filmy z ćwiczeniami) na odpowiednie części ciała, tak aby dobrze wyprofilować całą sylwetkę a zgromadzony tłuszczyk zamienić w mięśnie. Ćwiczenia nie tylko wspomagają odchudzanie, ale również wpływają na poprawę kondycji, rozciągnięcie mięśni (też tych od dawna nie używanych), rozluźnienie ciała. Codzienny wysiłek fizyczny uodparnia organizm na różnorakie infekcje i nierzadko pozwala uniknąć przeziębienia. A dodatkowo kiedy zobaczymy, że nasze ciało jest jędrniejsze i smuklejsze nabierzemy większej ochoty na sport. Ćwiczenia odchudzające i modelujące ciało przeznaczone są dla ludzi zdrowych. Gdy mamy problemy ze zdrowiem, zwłaszcza z kręgosłupem, lub niedawno doświadczyliśmy poważniejszego urazu przed początkiem wykonywania ćwiczeń odchudzających powinniśmy skonsultować się z lekarzem.


Jednym z niezmiennych problemów przy ćwiczeniach jest utrzymanie motywacji do ich wykonywania. Kiedy zaczynamy redukcję masy (z przeważnie mamy ochotę do ćwiczeń. Niestety u wielu osób ten początkowy zachwyt szybko mija. Ważne jest, aby mieć kilka ćwiczeń, które sprawiają nam przyjemność i które możemy mieszać ze sobą w ciągu tygodnia. Jeśli codziennie lub co dwa dni będziemy robić dokładnie to samo np: biegać na bieżni, biegać tą samą trasą, jeździć na rowerze tą samą szosą to najprawdopodobniej znudzi się nam to już po paru tygodniach albo i szybciej. Warto poszukać coś dla siebie, dla jednych będzie to bieganie, dla innych pływanie lub jazda na rowerze. Dla leniwych może to być chodzenie, od którego można zacząć. Do takiego typu ćwiczeń można dodać ćwiczenia siłowe, których celem jest wzmocnienie mięśni. Ćwiczenia takie można wykonywać na siłowni lub w domu z pomocą pary ciężarków lub oglądając filmy z ćwiczeniami.